130525 Ledig lördag!

Idag är det lördag och jag hade tänkt mej att ta det rätt lugnt. Som vanligt började jag dagen med att flickorna och jag tog oss en morgontur som vanligt och flickorna var i alla fall glada som vanligt när vi ger oss iväg.

Förväntansfulla flickor….

De flesta dikena har torkat upp….

Blåbärsriset växer och har blivit rätt högt vid det här laget

Här är det fot som gäller men positionen behöver rättning!

Som vanligt avslutades dagens runda med ett bad i gyttjepölen….

Efter frukost tog jag itu med att sätta upp gardinerna på övervåningen. Nu är hela huset städat, rena mattor, nya gardiner och häggbukett på köksbordet. Lovely!

Sedan var det dags att göra lite nytta utomhus. Hjälpte Thord med en punktering på lövvagnen men fick inte till det, måste på med ”klisterlappar” på punkan! Däremot blev det eldat i tunnan så nu är det mesta av löven borta för i år.

Nu hade solen också tittat fram så lusten att ta en cykeltur med flickorna var stor. Idag följde Thord med så jag kunde ta en annan grusväg än den vanliga. Denna väg går bl a uppför i  ca 2 km, ganska brant dessutom, så ännu har jag nog inte kondis att kunna cykla uppför den vägen. Nu tog vi bilen upp och jag tog cykeln och flickorna och Thord körde bilen efter oss. Även efter den här vägen finns en bäck och en hel del vattenhål så flickorna gjorde som vanligt, sprang på vägen, badade, sprang i vatten, gjorde avstickare på hyggena, sprang på vägen. Innan det var dags att hoppa i bilen så fick de bada av sig i bäcken där det är riktigt rent vatten.

Goa, glada, blöta flickor!

På kvällen kom Maud och Andreas (även Lady och Potifar var med förstås)  och uppvaktade på morsdagen en dag i förväg. Visserligen stannar de tills i morgon men i morgon bitti blir det lite brått. Jag, Garbo och Piga ska iväg till Rödön på samträning.

Efter middagen så tog vi och gick en tur med hundarna. Nu var vädret så härligt så vi gick en längre tur än vad vi tänkt. Flickorna var förmodligen chockade, så här mycket motion på en och samma dag är det inte vana vid. Promenaden går ju inte att genomföra utan ett bad i någon pöl så de slutade dagen som de började….

DY(!)våta.

Trötta, blöta och nöjda hundar… Greta, Potifar, Garbo, Piga och Lady längst fram.

Just nu ligger de i vardagsrummet och snarkar och laddar för morgondagen. Tror att det snart är dags för mej med.